Adelaide, melbourne and Tassie! - Reisverslag uit Hobart, Australië van José Bakker - WaarBenJij.nu Adelaide, melbourne and Tassie! - Reisverslag uit Hobart, Australië van José Bakker - WaarBenJij.nu

Adelaide, melbourne and Tassie!

Blijf op de hoogte en volg José

24 November 2014 | Australië, Hobart

Hallo allemaal,

Weer een reisverslagje uit under down under :p

Ik zit op dit moment in Tasmanië, nu de 6e dag. Hiervoor was ik in Adelaide en Melbourne. En woensdag vlieg ik weer terug naar melbourne.
Ik heb al veel leuke dingen gedaan.

Ik heb de eerste week in melbourne beetje opstartproblemen gehad, moest enorm wennen aan weer een nieuwe stad maar dat kwam denk ik ook doordat ik een rothostel had. Dus na een week kwam ik in een ander hostel, veel beter, alleen ging de eerste nacht in het hostel het brandalarm af om 3uur.. best raar en eng om mee te maken, gelukkig was er niets ernstigs.
Ik had in adelaide twee meisjes uit nederland leren kennen die ook in melbourne waren, dus daar ook veel mee afgesproken.
Ik heb in melbourne ook mijn stray buspas voor nieuw zeeland gekocht en meteen maar mijn skydive geboekt, whaahaa :) superveel zin in!!

Eerste dag in tasmania ben ik hier naar een museum geweest, best apart.. ze hadden daar gewoon een soort machine die werkte als een echt menselijk darmstelsel, stonk ontzettend maar wel interessant! Er was namelijk ook voedertijd haha enja toen kwam er ook echt menselijke poep uit.. bizar!
De rit naar het museum was ook super met de ferry tussen mooi gebergte.. ik merk nu dat ik best aan t opletten ben of mijn zinnen wel kloppen,, raar maar dat komt door al het engels-gepraat hiero, wat natuurlijk weer heeeel goed is voor mijn engelse spraakontwikkeling :)

Gister heb ik, nooit gedacht van mezelf, een berg beklommen, Mt Wellington. Het was pittig en warm maar het voelde als een overwinning toen we boven waren. Er kwam tijdens de wandeling ook nog een wallabee voorbij springen! Ik deed de hike samen met mijn kamergenootje Francisca uit Chili.
En uiteraard kregen we aan het eind een overweldigend uitzicht.

Hobart is echt een fijne stad, de ozzies zijn hier het vriendelijkst dan in elke andere stad. Als je de weg aan t opzoeken bent op de kaart hoef je er maar 2 sec naar te kijken en er komt al iemand naar je toe om een heel stuk met je mee te wandelen en je van alles te vertellen over tassie.

Eergister heb ik samen met Fran een tour gedaan naar o.a Port Arthur, Richmond en Tasmania devil parc. Weer van alles gezien.

Morgen ga ik naar Wineglass bay, veel zin in want vandaag is t weer niet best, veel regen.
Woensdag vlieg ik terug naar melbourne voor een weekje en daarna op 4 dec. Naar new zeeland!!!! Zin in :) :)

X from tassie

  • 24 November 2014 - 10:14

    Ineke:

    Leuk om even te lezen hoe je het hebt :) Heb je alle smaken timtam's al gehad? X

  • 24 November 2014 - 15:23

    Aggie :

    Hey José , weer veel beleefd, lees ik!
    Geweldig hoor. Geniet lekker van Tasmanië en dan straks op naar ......new Zeeland!
    Goede reis! Dikke kus

  • 26 November 2014 - 00:33

    José:

    Thnx!! Haha de timtams.. ze zijn er hier echt gek van. Ik heb alleen de melkchocolade gehad :p wel lekker maar geef mij maar gewoon een reep chocola :)

  • 03 December 2014 - 09:19

    Jim Lau En Jo:

    Hoe gaaf om te lezen allemaal joos, geniet van het mooie nieuw Zeeland en ben benieuwd hoe he het gaat vinden. Chillen en genieten ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

José

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1325
Totaal aantal bezoekers 4166

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 07 Februari 2015

Down Under

Landen bezocht: