Goldcoast tot en met sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van José Bakker - WaarBenJij.nu Goldcoast tot en met sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van José Bakker - WaarBenJij.nu

Goldcoast tot en met sydney

Blijf op de hoogte en volg José

22 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer. Ik heb weer ff een momentje gevonden om een reisverslagje te typen!

Ik ben vanuit brisbane naar surfers paradise gegaan. Ik was daar twee dagen alleen, was er niet echt interessant. Veel hoge gebouwen en stranden, dat was het. Dus ben ik vanuit daar door gereisd naar byron bay, waar ik o.a. met sarah en mary had afgesproken. Twee meiden die ik in Noosa had leren kennen.

Byron bay was super! Super chill sfeertje. We hadden met nog twee andere meiden een cabrio gehuurd en zijn naar nimbin gereden. Waar iedereen de hele dag wiet zit te roken, best grappig!! De eerste drie nachten verbleven we in een hostel wat verder van het strand en shops vandaan. Het was een 10 female dorm dus we sliepen er met 10 meiden in een kamer en hadden een eigen keuken. We kwamen 's avonds terug na het stappen en ik werd direct geconfronteerd met een familie kakkerlakken toen we een tosti wilden maken.. ik heb denk ik, samen met sarah, nog nooit zo hard gegild, want geloof me ze zijn van groot formaat hier die beesten...

We hadden besloten dat we niet in die kamer wilden slapen dus hebben we geklaagd bij de receptie. Na ruim een uur zeuren wilde we in de auto slapen van een vriend van ons. Alleen toen bleek, omdat een echtpaar niet was komen opdagen voor een privekamer in t hostel, dat wij er mochten slapen voor drie nachten!! We waren zo blij!!!
De nachten erna hadden we in een ander hostel geboekt.

Na byron bay gingen we naar coffs harbour voor 4 nachten en daarna port maquarie. Was super leuk! In port maquarie heb ik weer ff gesurft, merk dat t nog steeds niet erg soepel gaat, maar het was ook een heftige zee. Het begon zelfs te onweren na 3 uur. Toen moesten we t water uit, en dat wilde ik ook, want het is levensgevaarlijk om te surfen met onweer.

Na port maquarie zijn sarah en ik met nog een jongen die we hadden leren kennen naar port stephens gegaan. Alle hostels rondom daar en newcastle waren volgeboekt, dus hadden we voor de verandering een villa gehuurd voor 2 nachten! Wat een luxe, we hadden zelfs een bubbelbad :)

In port stephens hebben we ook ge-sandboard, keihard de zandheuvels af, echt top!! En het is hier zo mooi!

Nu ben ik sinds zaterdag in sydney, en sarah is nu onderweg naar melbourne, ze vliegt volgende week weer naar huis in engeland. Dus ben ik nu aan t wachten tot ik kan inchecken in mijn volgende hostel.
Wel raar om weer alleen te zijn als je zo'n lange tijd met iemand samen hebt gereisd. Maar dat kont wel weer goed :)

Nou dat was m weer ff! 30e vlieg ik naar adelaide, heb er superveel zin in!!

Xx from ozzy town :)

  • 22 Oktober 2014 - 10:21

    Johan/jim/lau:

    hey joosje,

    Doe maar luxe hoor, villa met bubbelbad hahaha. Lekker chillen man. Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen. Jij maakt snel weer nieuwe vrienden :) sandboarden is cool. Take care

    x van ons

  • 22 Oktober 2014 - 10:38

    Ann:

    Geniet ervan! Super leuke verhalen! Dikke kus!

  • 22 Oktober 2014 - 10:38

    Yaobi:

    Leuk om weer je reisverslag te lezen! Wauw sandboarden klikt super spannend. Komt helemaal goed! Bijna weer tijd voor een envelopje! :D
    Liefs xxx

  • 22 Oktober 2014 - 11:57

    Aggie:

    Hey José, leuk om weer jouw verslag te lezen en fijn dat we gister even geskyped hebben.
    Veel plezier op je volgende bestemming en geniet! dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

José

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 4164

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 07 Februari 2015

Down Under

Landen bezocht: